Multichannel – poznaj nowoczesną technikę marketing!
Obecny system gospodarczy opiera się na silnej konkurencji, która z łatwością może wyprzeć produkt lub usługę tej samej jakości z innego źródła, pozbawiając daną firmę dochodu. O sukcesie określonej marki decyduje więc nie tylko sam produkt, ale także wybory dotyczące technik marketingu i dystrybucji. Dziś chętnie używany jest system zwany multichannel, którego zasady zostaną opisane w tym artykule.
Multichannel – mnogość rozwiązań
Multichannel opiera się na połączeniu kilku technik dystrybucji oraz marketingu, aby dotrzeć jak najszybciej do jak największej grupy odbiorców, co wiąże się z większymi zyskami dla danego przedsiębiorstwa. Jeśli chodzi o dystrybucję, to możemy wymienić chociażby sprzedaż detaliczną w sklepie fizycznym połączoną ze sprzedażą w sklepie online. Celem tej metody jest wybór takich dróg sprzedaży, które dadzą jak największy komfort klientowi, zachęcając go do produktów danej marki. Marketing można natomiast prowadzić, wykupując przestrzeń reklamową w danym miejscu lub poprzez prowadzenie mediów społecznościowych marki.
Badanie potrzeb konsumenta
Aby zadecydować, które metody dystrybucji i marketingu są korzystne, warto przeprowadzić badanie konsumenckie i poznać opinie klientów na temat poszczególnych aspektów sprzedaży czy komunikacji marki. Dodatkowo pomocne są analizy sprzedaży konkretnymi metodami, dzięki którym można wyłączyć te niesprzyjające rozwojowi firmy.
Bezpośredni kontakt z konsumentem
Nowe metody marketingu multichannel starają się wyciągać rękę bezpośrednio do klienta, dać mu poczucie wpływu i bycia zauważonym. W tym celu wykorzystać można, chociażby:
- personalizowane wiadomości tekstowe
- wiadomości e-mail
- promocje poprzez influencerów w mediach społecznościowych
- wykorzystywanie GPS, aby określić odległość danego produktu / usługi od klienta